söndag 2 mars 2008

Four in the morning...

Jepp, idag var jag uppe innan fan hade fått på sig skorna! Närmare bestämt 03,30 fick jag stiga upp. jag gav upp efter en mindre fight i sängen med mina två barn. Buffy vaknade väl typ 01,00 och jag trodde, som vanligt, att det räckte med att amma, men ack nej. Att jag aldrig lär mig... Ammar sen två veckor tillbaka bara på natten när Buffy vaknar, eftersom jag inte orkar gå upp att göra en flaska.... Men efter inatt och igår natt är det slut med det. Anyway, när väl ungarna hade somnat om vid 04,30 så kunde så klart jag inte somna om.... Ist blev det en kopp kaffe med Jonas innan han gick till jobbet 05,15. Sen vek jag in all tvätt, började elda i pannan och startade en maskin tvätt. Och en maskin disk.
Nu har dock båda barnen vaknat igen, och hjälpsam som Filip är insisterade han skulle få ge henne mat, och hey, gärna för mig! :) De ska tuktas i tid! ;) Oh my god vilken bitch till morsa, tänker nog en del nu, men what the fuck....

Pratade precis med Filip om att han kanske ska få en katt. Innan tjatade han alltid om att han skulle få en katt, den skull heta Olle och den kunde bo i hans rum. Filip kallade Isolde för Olle innan han lärde sig säga Isolde. Efter mycket tjat av Jonas och Filip har jag nu gått med på att han kanske ska få en katt längre fram i vår. Han ska för övrigt nu heta Ove. Enligt Filip var det en Ove jag hade i magen innan Olivia kom ut.

Madde sitter och läser upp en gammal dagbok för mig i telefonen och Filip flyttar in sina möbler (stolar, zacko-säck...etc...) och upprepar hela tiden att mamma, Madde och Isolde är tokiga.....
För övrigt har han på sig shorts och linne på sig, han ska ha gympa i Buffys rum. Sen ska han väl kolla på TV-Shop och böla över att han också vill träna... TV-Shop är hans favorit, han älskar att kolla på träningsredskapen och städredskapen..... jisses....

Mamma:- Filip, kan du ge mamma sin bankdosa?
Filip:- Nej, jag behöver den till spaden på min grävmaskin. Jag har ju ingen jord här inne.

Madde till Isolde:- Isolde, du kan inte äta doftljusen fast de luktar vanilj. Och nej, läs inte den då kommer du bli en slut.
Dagboken alltså.

Lätt att jag hade kunnat skriva min äktenskapslöften av texten till Curly Sue med tAkida.

Nae, nu ska vi äta frulle, sen blir det en promenix. Sen blir det väl middag klockan nio.... ahhhh nej, jag skojar bara!
I eftermiddag bär det av till tandläkaren igen. Sista gången för nu. Härligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kallar min pappa för Buffi :) Haha.. :)