söndag 20 januari 2008

Shalalalala.......





God afton!

Sällskapet har precis lämnat bastun. Ja, det är precis vad mitt hus är. En bastu med en temp på 23,6 'C. Buffy är vansinnig och bara skriker, kanske just för att det är så varmt. Hon är pisskänslig för värme!

Var ute o lekte en stund innan med Filip, han bjöd på tårta i sandlådan och sen gick vi en vända på tomten och gissa vad jag hittade i vår lilla "skog" på baksidan! Vårt skohorn, som jag har letat efter sen vi flyttade hit! Jo, då hade Filip och Zätah lånat det för att skrämma bort den elaka farbrorn och spökena.

Sen kom Eva och Jess på besök. Filip lurade av Eva 130:-. Inte illa och grisen blev väldigt nöjd. Olivia ville inte sitta i knäet på varken Jess eller Eva, hon skrek som en stucken gris! Vill bara vara hos mamma. ;)


En tanke.

Som förälder är man, eller kan vara, ganska gnällig. Och man formar ju till viss del sina egna barn. Är det alltså mitt fel att Filip är så j***a tykig!? Håller för öronen när jag pratar med honom, skäller på mig som om det var jag som skällde på honom och jag får ständigt höra "Jag orkar inte". Det händer att han svär och jag får absolut inte välja vilka kläder han ska ha på sig eller köpa, han kan själv. Favoritfärgen är rosa och han skulle döda mig om jag kallar någon annan än Isolde för "mitt lilla hjärta". Ibland får lillasyster heta det också, men bara när Filip vill. En del av hans utveckling säger ni nog nu, men har jag påverkat hur utvecklingen går till!?

Keep on thinking, så hjärnan har nåt vettigt att göra och inte bara ruttna bort eller tänka på bajsiga Libero's.


Isolde har lärt sig att sitta ch jag är så stolt! Mosters tös! :)

Nu har Buffy bajsat igen.... Tajm för en bajsig Libero.... igen....

Over and out.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Unibet shalalala ;)

Vill se nårra bilder på Buffy me ju..
Mycket snajsig tårta han hade bakat :D Mpsters älskling..

Anonym sa...

Nu skrev jag fan fel me ju MOSTERS älskling ska det stå.. :D