fredag 15 februari 2008

Nordman.

Dagens huvudämne. Nordman ska bli internationell. Hans nya artistnamn? JORDMAN! mouhahahaha! Ett alldeles exemplariskt felsägande blev ett jätteroligt skämt. Kom från Maddes mun idag.
Det händer rätt så ofta nu för tiden, att jag säger fel. En dag skulle jag säga tjock eller smal, men det blev smock eller tjal. Idag skulle jag säga till Jonas att barnen måste bada idag, men det blev badarna måste barna idag. (!) Konstigt att han inte förstod vad jag menade?

I onsdags morse när jag vaknade och steg upp så satt Filip i soffan med en av sina böcker så jag frågade honom;
- Vad gör du?
- Jag tar sönder boken, för skitungen sa att spöket hade bajsat i den!
Gissa om jag ba, eh nej, vi pratar om detta sen, lite för tidigt för mamma just nu....

På kvällen var det min första barnlediga kväll med vännerna sen jag fick Olivia, jag, Jennie A & B och Catharina var på Köpmanna och åt middag. Vi hade så roligt! De är helt underbara! Jag skrattar hela tiden när jag är med dem!

Igår var det ju alla hjärtans dag! Fick en jättefin blomma av min älskling. På eftermiddagen blev det lite shopping sen beställde vi pizza och mös hela familjen. Dock blev det nog lite för mysigt, för vi sov, hela familjen, innan vi hann se filmen vi hade hyrt!

Idag är Jonas ledig, eller ja, han jobbar i natt, så jag passade på och ta en långpromenix fram och tillbaka till Mörrum med bara Olivia och Zätah. Jättehärligt väder! Lite kallt kanske, men jätteskönt! Ikväll blir det Let's Dance. Nice.

Auf wiedersehn. For now.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt det låter med tjej-middag ute :) Hoppas ni får en bra helg i solen :)